גורם בכיר בפיקוד העורף: "רוצים להגיע עם הבדיקות הסרולוגיות לכל התלמידים"

קובי פינקלר No Comments on גורם בכיר בפיקוד העורף: "רוצים להגיע עם הבדיקות הסרולוגיות לכל התלמידים"

גורם בכיר בפיקוד העורף בשיחה עם "קול חי" מסביר לראשונה על ההיקף הרחב של הסיוע שינתן ע"י פיקוד העורף לבתי חולים אזרחיים, סיוע לקופות החולים במתן החיסונים ואף ביצוע בדיקות סרולוגיות במערכת החינוך

Magen David Adom worker take a serological tests for COVID-19 from an Ultra orthodox jewish child in the ultra-Orthodox town of Kiryat Ye'arim (Telz-Stone), outside Jerusalem, August 9, 2021. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???????? ??? ??? ??? ???? ???? ???? ?????? ????? ????? ????? ??????? ????
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפיקוד העורף פועלים באופן רציף לאורך כל התקופה מול נגיף הקורונה ביחד עם משרד הבריאות. גורם בכיר בפיקוד בעורף מספר לנו על התוכניות והשינויים בעבודת הפיקוד במאמץ לבלום את נגיף הקורונה.

"מפקדת אלון התפתחה והתחזקה, אנחנו משתנים ומתאימים את עצמנו למגפה ולמה שנדרש מאתנו.
כמות הבדיקות עלתה באופן משמעותי".

הגורם בפיקוד העורף מסביר כי "לאור העליה בתחלואה אנחנו נדרשים להקים מחדש את מפקדת אלון. משימתו העיקרית של פיקוד העורף היא הצלת חיים. גם אם לא נצליח להציל את כולם אבל נצליח לצמצם את כמות ההדבקות והנפטרים , זה הרבה מאוד".

אנחנו הולכים לעזור לבתי החולים האזרחיים, כחלק מהמאמץ של צה"ל להקמת מחלקות צבאיות.

פיקוד העורף משתתף כמו כן במאמץ החיסונים. אנחנו נסייע לקופות החולים בחיסון השלישי.

פער החיסונים הכי גדול הוא בנוער. אנחנו רוצים לעודד אותם להתחסן. עד כה אנו רואים כבר התרחבות בכמות בני הנוער שמתחסנים.

נכנסנו למבצע של בדיקות סורלוגיות מהירות כדי לעזור לילדים להתחיל את שנת הלימודים, גילינו על המון ילדים שהיו חולים ולא ידענו. מדובר על 19% מהילדים שנדגמו עד כה ונמצאו כמחלימים.

השותף העיקרי שלנו זה הרשויות המקומיות. הם משתפים פעולה בצורה נפלאה, כמו שהיה ניתן לראות בין היתר במבצע שומר החומות.

הבדיקות האלו יקרו בעיקר במתחמי מד״א. זה נעשה בצורה של דקירה של האצבע כמו בדיקת סוכרת והכנסה של האצבע לממברנה ומאוד מהר אנחנו מקבלים תשובה אם יש נוגדנים.

בתחנות כאלה יהיו בין שניים לשלושה בודקים, עם מספר כזה אנחנו מצליחים לבדוק עשרות אם לא מאות של ילדים. לא מדובר בחיילים שיבצעו את הבדיקות. רק הניהול של המרפאות נעשה ע"י הצבא. הבדיקות עצמן נעשות ע"י חברות אזרחיות.

אנחנו רוצים להגיע עם הבדיקות הסרולוגיות לכל תלמידי ישראל. אנחנו רוצים להגיע ל2,000,000 תלמידים. אנחנו מתכננים מבצע ברגעים אלו ביחד עם משרד הבריאות ומשרד הבטחון.

עשינו אלפים בודדים של בדיקות.

סיימנו פתיחת מחלקה נוספת ברמב״ם. לגבי הרחבת המאמצים של המפקדה ככלל אנחנו מגייסים חיילים כדי לממש את המשימות. את רוב המשימות הוצאנו לזכיינים ישראלים. במתחמי הבדיקות אין חיילים, יש חברות אזרחיות מוסמכות.

לגבי נמל התעופה אומר הגורם: "אני חושב שכל האירועים ההמוניים לא טובים בין אם הם בארץ ובין אם הם בחו"ל. אני חושב שכולם צריכים להבין את הסכנות הקיימות במגפה הזאת . הדבר המשמעותי ביותר הוא הפיקוח אחר מי שחוזר מחו"ל, פיקוח אחר הבידודים והבדיקות"

הגורם בפיקוד העורף מוסיף, "גייסנו 600 חובשים במילואים . סך הכל נגיע להפעלה של אלפי אנשים. הם יפוזרו ב- 207 מרפאות ברחבי הארץ."



0 תגובות